Pe parcursul ultimelor cinci decenii, antreprenorul francez Yves Rocher (7 aprilie 1930 – 26 decembrie 2009) a dezvoltat compania care îi poartă numele într-una dintre cele mai recunoscute și profitabile mărci de produse cosmetice și de frumusețe din lume. Cu o forță de muncă de numai 8.000 de angajați în Franța, ei satisfac peste 30 de milioane clienți și au o cifră de afaceri anuală de 2 miliarde de euro.
A pus un mare accent pe folosirea ingredientelor naturale și pe dezvoltarea orașului natal, La Gacilly, unde a construit o mare parte din afacere, și unde a fost ales primar timp de mai bine de 46 de ani. Yves Rocher și-a început aici afacerea, unde a început să producă și să vândă produse cosmetice bazate pe ingrediente naturale, utilizând cunoștințele sale despre plante.
![](https://i0.wp.com/bel-esprit.ro/wp-content/uploads/2018/12/Yves_Rocher.jpg?resize=446%2C555&ssl=1)
A început să lucreze după al Doilea Război Mondial ca să-și ajute mama, după ce tatăl său a murit la vârsta de 14 ani. Astfel, lucrând, și-a dezvoltat un simț aparte al afacerilor.
Compania pe care a lansat-o în 1959 a urmat aceleași principii, folosind plante și flori și construind o bază de clienți dedicată inițial prin cataloage de comandă prin poștă. În 1965, a scris Cartea verde a frumuseții, care a fost tradusă în 22 de limbi. Patru ani mai târziu, a deschis primul butic, pe bulevardul Haussmann din Paris, după greva poștala din 1968, care aproape că l-a scos din scenă. Există acum peste 500 de magazine Yves Rocher sau saloane de înfrumusețare în Franța și o mie de francize în întreaga lume, în Canada, China și Rusia. Rocher a susținut că scopul său a fost „de a trata fiecare client de sex feminin ca pe o regină„.
![](https://i0.wp.com/bel-esprit.ro/wp-content/uploads/2018/12/d980590d5af1d685e4256cc4ee2d31ff.jpg?resize=543%2C600&ssl=1)
Yves Rocher Fragrance Ad Campaign „Moment de Bonheur”
„Descoperirea proprietăţilor plantelor nu este cel mai mare merit al nostru. Dar ne mândrim cu faptul că le-am oferit tuturor femeilor!”
În 1991, a fondat Fundația Yves Rocher, care desfășoară campanii „pentru o lume mai verde” și este condusă de fiul său, Jacques. În anul următor, după ce l-a numit pe Didier, un alt fiu, șeful companiei, și-a anunțat retragerea. Cu toate acestea, după moartea misterioasă a lui Didier în 1994, el a ieșit din pensie. Unul dintre aspectele inovatoare ale afacerii Yves Rocher a fost utilizarea vânzărilor directe și a cataloagelor pentru comercializarea produselor. Acest model de afaceri a permis companiei să ajungă la o bază largă de clienți în afara rețelelor tradiționale de retail.
![tumblr.com](https://i0.wp.com/bel-esprit.ro/wp-content/uploads/2018/12/1d445814d37b43b780c4cea04433b41b.jpg?resize=564%2C752&ssl=1)
Prezent în 30 de țări, grupul reunește mărcile Yves Rocher, Daniel Jouvance, Dr. Pierre Ricaud, Isabel Derroisné, Kiotis și Galerie Noémie, precum și marca de îmbrăcăminte Petit Bateau.
Yves Rocher a devenit ofițer al Légion d’honneur în 1992 și comandant al aceleiași legiuni în aprilie 2007. El a fost, de asemenea, membru al Ordinului Herminei. În misiunea sa de fondator al companiei, Yves Rocher s-a declarat împotriva testării produselor pe animale, comentând astfel: ‘„Dacă eşti nevoit să-ţi testezi produsele pe animale, înseamnă că nu ai idee ce faci!”
![tumblr.com](https://i0.wp.com/bel-esprit.ro/wp-content/uploads/2018/12/73d8a71dc2e80c5cacace816f6c6e42a.jpg?resize=564%2C844&ssl=1)
Până la urmă, succesul lui a fost bazat pe o singură idee:
Principii simple, dar solide.
”Yves Rocher” este cunoscut pentru angajamentul său puternic față de sustenabilitate și respectul pentru mediu. Compania folosește ingrediente din surse sustenabile și a implementat practici ecologice în producție și ambalare.
A murit în anul 2009 la Paris, la vârsta de 79 de ani.
Citiți și John Travolta: Trăiește și iubește în fiecare zi, de același autor…