Vă mai amintiți cântecul celebrei Dalida, „Parole, parole, parole…”? Adică vorbe, vorbe și nimic mai mult…
Mi-am imaginat întotdeauna moda ca pe un mod de a pune în evidență feminitatea, de a etala părțile grațioase, fine, de a pune și mai mult în evidență frumusețea și naturalețea oamenilor, de a aduce la excelență ceea ce este mai atragător, mai seducător în ființa umană. M-am uitat la ceremonia decernării Oscarurilor și pentru filme, e adevărat, dar, păcatele mele, și pentru vestita paradă vestimentară ocazionată de această fastuoasă ceremonie.
Cred că am avut așteptări prea mari, sau poate că vremurile s-au schimbat de când admiram genul acesta de frumusețe feminină, care mi se părea expresia perfectă a ceea ce spunea James E. Faust: „Feminitatea nu înseamnă numai ruj, coafuri stilate şi haine la modă. Este împodobirea divină a umanităţii. Îşi găseşte expresia în calităţile tale de a putea iubi, în spiritualitatea ta, în delicateţea, strălucirea, sensibilitatea, creativitatea ta, farmecul tău, graţia, bunătatea, demnitatea şi tăria ta interioară.” Exact așa mi se pare această creație a lui Jean Louis Scherrer. O să-mi spuneți că foarte puțini au auzit de el. O să vă răspund că îl prefer altora, mult mai cunoscuți, celebri în lumea întreagă, dar care…
Așadar, iată câteva imagini:
- Michelle Yeoh, câștigătoarea Oscar 2023, a purtat o rochie albă, vaporoasă, care i-a scos în relief trăsăturile asiatice, pielea albă și părul lung, coafat lejer, frizând naturalul. Casa Dior a excelat, și de data aceasta, în alegerea detaliului semnificativ menit să surprindă plăcut ochii privitorului. Cu adevărat, artista care a reușit nu doar să obțină Oscarul pentru cea mai bună actriță, dar și să reprezinte pentru prima dată Asia pe covorul roșu, inspiră o frumusețe naturală, neatinsă de orgoliul celebrității agresive.
2. Rihanna, într-o creație Alaïa, casa pariziană de modă înființată în 1964, care își exprimă astfel crezul, prin deținătoarea sa, Azzedine Alaïa: „Obsesia mea este să fac femeile frumoase. Când creezi cu asta în minte, lucrurile nu se pot demoda„. Surprinzătoare apariție, chiar șocantă pentru gustul meu. Este foarte adevărat că o femeie însărcinată reprezintă o imagine a fericirii, ipostaza de mamă împlinește orice femeie, maternitatea completează sublim femeia, dar exacerbarea formelor în această particulară situație parcă e puțin prea extravagantă… În plus, combinația de piele și material elastic mulat pe corp, în nuanțe diferite, creează un efect straniu.Pentru mine,deci nu împușcați opinentul.
3. În aceeași tonalitate, iat-o pe Olivia Wilde într-o creație (rochie?) marca Gabriela Hearst, care vine și ea cu o combinație din pile și material vaporos. Fără cuvinte. Să lăsăm mai bine prezentarea din site-ul propriu să vorbească:
”Gabriela a vrut să creeze un brand care să reflecte un ritm și un proces mai lent, în care lucrurile sunt făcute cu grijă și detaliu, unde tradiția este mai importantă decât tendința, unde fiecare piesă are un scop. Angajamentul Gabrielei este de a face o colecție puternică și modernă, fără a-și compromite etica și valorile cheie, ținând cont de unde provin materialele și cine le face: lux cu conștiință sau, cu alte cuvinte, „lux cinstit”. Fiecare îmbrăcăminte este un articol în care Gabriela își poate turna dorința — realizată cu o construcție impecabilă și materiale fără compromisuri, nobile. Împreună, ei spun o poveste a locurilor pe care le iubește și care au făcut-o ceea ce este: Uruguay și New York. Jachetele și paltoanele sunt căptușite cu această țesătură argintie specială care împiedică radiațiile telefonului mobil să ajungă la organele reproducătoare ale femeilor. (…) Combinând utilitarul și frumosul, ea și-a dorit să creeze piese vestimentare de lungă durată, care să păstreze amintiri pentru femeia care le poartă. Este o femeie adevărată, atrăgătoare și puternică, dar există multă acțiune în viața ei și aceste haine sunt uniforma ei, armura ei…”
Rochiile Gabrielei Hearst au prețuri de la 4000 ron la 35.000 ron. Pentru toate doamnele care se respectă.
4. Se pare că așa e moda, să ia prin surprindere (eufemistic spus). Emily Ratajkowski (EmRata) poartă o rochie semnată FEBEN. Câte puțin despre fiecare, căci despre rochie ce putem spune altceva decât că nu lasă loc niciunui secret, nu-i așa?
De menționat faptul că Ratajkowksi nu a fost singura celebritate care a sosit la evenimentul de după ceremonie în design transparent; Daisy Edgar-Jones a îndrăznit să se dezgolească în Gucci, Sabrina Carpenter a lăsat puțin loc imaginației în Paco Rabanne, Janelle Monáe și-a arătat mult din nuri în Area… Cum spuneam, de gustibus….
Actriță și fotomodel de 31 de ani care trăiește în America, născută în Marea Britanie, Ratajkowski a cunoscut un succes exponențial în cariera sa de model, unde a pozat pentru edițiile italiene, spaniole și germane ale revistelor Vogue, Harper’s Bazaar, V Magazine, Madame Figaro, GQ și Glamour Magazine, precum și edițiile britanice, australiane și americane ale InStyle. Ea a devenit subiectul ales pentru fotografi de modă renumiți, printre care Inez și Vinoodh, Mert & Marcus, David Sims, Mario Testino și Mario Sorrenti, printre alții. De atunci, Ratajkowski a apărut în campanii publicitare pentru Versace, Paco Rabanne, Marc Jacobs și Kèrastase.
Promotoare ferventă a feminismului și a feminității sub toate formele, Ratajkowski și-a publicat eseul de debut „Buying Myself Back” în revista ”The Cut” în 2020. O lucrare apreciată de critici despre comercializarea imaginii, eseul a determinat-o pe Emily să publice ”My Body”, o antologie de eseuri despre nuanțele feminității secolului 21. Cartea a apărut în noiembrie 2021 și a devenit instantaneu un bestseller al New York Times. A fost recomandată de revistele Vogue și Time ca o lectură obligatorie!
În aprilie 2021, Ratajkowski și-a vândut o imagine conceptuală a corpului ei, bătută ca NFT, la licitația Christie’s. Așadar, Ratjkowski a câștigat în celebritate prin modeling, scris și actorie. În 2014, a fost văzută în primul ei rol important în film, jucând-o pe Andie în Gone Girl, adaptarea regizată de David Fincher a romanului thriller de succes al lui Gillian Flynn…
Casa FEBEN: designer cu sediul în Londra. Proaspăt absolventă a Central Saint Martins, unde a absolvit MA Fashion având-o ca maestră pe Isabella Blow, Feben adoptă o abordare suprarealistă pentru a explora codurile vizuale ale vieții oamenilor de culoare din toate colțurile globului. Munca ei se joacă cu imaginile populare care leagă toți oamenii de culoare pentru a crea o viziune estetică încorporată în comunitate: o viziune în același timp familiară și de altă lume, accesibilă și jucăușă, dar legată de codurile luxului și ale artei manuale.
5. Ashley Graham , producătoare și actriță, poartă o rochie semnată Alberta Ferretti. Dar nu rochia a făcut-o celebră de data aceasta, ci incidentul cu carismaticul actor britanic Hugh Grant. Jovială, de-a dreptul expansivă, dar și ușor corpolentă, Ashley și-a găsit nașul în seara de 12 martie. Dar bineînțeles că tot el a picat prost, nu-i așa? Comentarii negative curg încă pe rețelele de socializare. Oamenii nu înțeleg că britanicii au un fel de a fi foarte deschis și fără menajamente, fiind cunoscuți pentru umorul lor ”sec”. Grant pur și simplu nu avea chef să se lase pradă tirului de întrebări la care l-a supus ”voinica” prezentatoare, așa că a a răspuns în răspăr, fapt care i-a atras multe reacții, care mai de care mai nepoliticoase. Dacă doriți, aveți aici un articol.
5. Și ultima. Cara Delevingne, într-o rochie semnată Daniel Del Core. Superbă rochie, divină, diafană precum aripile de înger, abia ascunzând sânii prea ”perfecți” (intenționat spus!) pentru a fi adevărați. O imagine a fertilității amintind de celebrele Venus. Dar gustul nu se discută. Vă amintesc de cuvintele unei mari, dar mari creatoare de modă și stil, mai ales:
„Cel mai curajos act rămâne acela de a gândi singură. Cu voce tare.” – Coco Chanel
Photo credit: Madame Figaro (Facebook), with gratitude!
Despre filmele de Oscar, aici și aici.