Eu nu-mi pot imagina
Hai să scriem tabla toată, stelele departe ni-s,
analizele curg râuri, soare strălucește-n Nice,
diamante de iubire mi-ați întins ca un covor,
voi păstra în amintire aripa întinsă-n
zbor.
Noi scriam pe tablă scheme, cazuri, funcții, într-un dor
de-a cunoaște exprimarea vântului sub cer cu nor,
vă-ntrebam de genitivul complementului de loc,
ridicați din umeri aer și cu chei dintr-un
breloc,
deschideați cerului poarta și intrați în infinit,
vă-ntorceați de-acolo nuferi tot cu gândul la zenit.
Profii, corectând caiete, note-au pus în CEC-ul vieții
cunoștințele sculptate în credința
libertății.
Voi veniți la școală limpezi, bucuroși și cu mult fler,
o decizie șocantă au luat stelele în cer:
în sclipirile de Wake-up să plutească pe nori fete,
vii la tablă, ghicești viața dintr-o floare prinsă-n
plete.
Însă „nihil sine Deo” ! și voința Domnului
este ca fiece Om să-și găsească rostul lui,
să-și înmulțească talanții, în Lumina moștenită
cu abilități formate și competența
țintită;
Viața în afara școlii eu nu-mi pot imagina,
doar ea știe proiecta cu mult tact și ordona
într-un Tot al lumii noastre idealul social,
sistematizat concentric, ascendent, cu
potențial.
Ne-au cerut dosarul galben scris la zi, iar la control,
nu credeam noi că vreodată galbenul să aibă rol,
cu bun-simțul calității am stat noapte-am completat,
ucigându-l în tabele, cerul frunții
înstelat.
Am crescut în adevăruri într-un esprit de l’époque,
eu aici fac referire doar la ce-am trăit, evoc
abstractul imponderabil, istorii, morfologii,
metafizicul poetic și imaginarul,
știi….
La catedră vezi misterul legilor nescrise-n veac,
tot ce poți să scrii cu creta pe o tablă ca un leac
este să-i înveți pe tineri să se-acomodeze blând
adevărurilor care deschid ochiul lor
plăpând.
Devenirea e o forță în de iarbă fir crescut,
în lumină și iubire dintr-un Cer recunoscut,
absolutul e în toate, în sonorități și gesturi,
doar cu o privire-atentă! vezi tabloul plin
de fluturi…
Somnolent ca un articol, hotărât, nehotărât,
stă în bancă fără funcții un băiat mai abătut;
uns cu mir privește fixul cum a fost și nu mai este,
strategii el întocmește, nici din gene
nu clipește,
liniștit ca apa-n sticlă, și perlat precum un val,
întrebări el formulează în absconsul abisal;
iară noi mergem la Sală, conspectăm pe Montessori
sau, mai nou, solenoidul, așezat sub casa
scării.
Școala este-n conținuturi zidul lumii-n temelii
ea este acel Cumva ce punctează strategii,
cu finalități concrete în linii conceptuale,
într-un flux oral și scris, cu evaluări
finale.
Când ne-au convocat prin trestii într-o analiză SWOT
puncte tari și puncte slabe aveam toți ca într-un vot
invocații și simboluri, don de soi, mătăsuri fine,
noi valorizăm iubirea în cunoștințe
fluide.
Am plecat și în excursii, cu adjective cu tot,
timpuri vechi renasc în cronici și în firele de tort,
noaptea vine pe-ndelete așezându-ne la somn,
Dunărea să ducă fulgii pernelor rupte-n
nesomn.
Adjectiv în luminițe, potențându-le misterul,
lumea prinsă-i în imagini, caracterul și cuvântul
din oceanul de-ntrebări sau ivite chiar din lut,
visele ni le măsoară și le urcă-n
absolut.
În campionatul școlii, joacă fotbal și băieții,
fetele sunt antrenate de un an prosper în lecții,
am venit și eu s-asist, mingea-n față mă lovește,
nu contează, am luat premiul, cine bate mingea
crește.
Și pronume personale, „tu” sau „ea”, „voi” amândoi
operați în analize forme reflexive-n „sine”; apoi
noi vom învăța despre „toți”; „unul”, „altul”, „cineva”
ca nehotărâte clare, iar – nimic – e
„altceva”.
Slide-uri puse-n power point, cursuri de formare-n Cluj,
lecții grele, frig în oase, ceai de mentă peste ruj,
conștiința e „substanță”, ea pulsează-înalt vibrant,
ritmic pune-n ecuații tot Întregul
rezonant.
Nobil cavaler, verbul e nucleul oricărei structuri,
aducând misterul, vine în enunțuri,
preferând visarea, vouă vi se pare greu indicativul,
desenați iar fluturi… însă fără zbor, trist plânge
covorul.
Gândurile-nalt vibrante schimbă lumea în esențe,
dăm cuvintelor sonore energia-n confluențe,
în acel climat de pace punem teorii in rem,
noi mode(r,l)atori suntem, dăm soluții în
sistem.
Și elevii își dezvoltă potențialul personal
– spirit creator și critic – cu un corp profesoral,
ei deschid poarta puterii de-a fi omul înzestrat ;
ce-a trimis pe lume Domnul, fie
binecuvântat !
Hai să scriem tabla toată, stelele departe ni-s,
analizele curg râuri, soare strălucește-n Nice,
diamante de iubire mi-ați întins ca un covor,
voi păstra în amintire aripa întinsă-n
zbor.
În subiectivismul lui, onorabil, Adevărul,
estetic și versatil vine-n clasă și Frumosul,
cu priviri întrebătoare căutăm în Absolut,
iar din colț de stea coboară Bucuria
înscrisă-n punct.
Citiți și Mari iubiri: Kafka și Felice Bauer…
M-am născut într-o zi de duminică, în miezul ei și-n miezul iernii, cu nămeți înalți, cât casa, îi percepeam albaștri, de aceea albastrul mă fascinează și acum. Și miezul mă fascinează, miezul cuvintelor și al ideilor ce vin la mine pe rând ca într-un puzzle al vieții, cu mult albastru din sevele cerului de suflet, de văzduh, de lacrimă…