Deși timpul s-a scurs nemilos de la succesul răsunător al artiștilor din lumea teatrului, biografiile maeștrilor  scenei continuă să fascineze și astăzi. Inspirat de unul dintre cele mai populare texte („Kean” – o adaptare a lui J.P. Sartre după piesa lui Alexandre Dumas Kean, ou Désordre et Génie) despre condiția omului de teatru, actorul Mihai-Florian Nițu realizează un spectacol intimist, conturând universul artistului. Așadar, este reluată o temă comună cu cea din piesa cehoviană („Cântecul lebedei”), iar spectatorul are acces la interogațiile despre sensurile artei teatrului, dar și la unele probleme general-umane: împlinirile sau dezamăgirile din iubire. Kean din spectacolul gândit și realizat de Mihai-Florian Nițu este o ființă sartriană , capabilă să se autocreeze în permanență, deși pare un om doborât de constrângerile materiale. Bunăoară, pe scena Teatrului Național din Cluj-Napoca, regăsim «un bârlog» ce poartă amprenta boemei: afișe din spectacole, bustul lui Shakespeare, gramofon și multe cărți, dar – mai presus de toate – siluetele supradimensionate ale lui Hamlet și Othello (Scenografia: Ilona Lőrincz). Cei doi uriași ai scenei devin veritabili piloni ai vieții lui Edmund Kean.

„Kean” după Jean-Paul Sartre și William Shakespeare
Regia: Mihai-Florian Nițu
Scenografia: Ilona Lőrincz
Distribuţia:
Kean: Mihai-Florian Nițu
Anna: Alexandra Tarce
Salomon: Matei Rotaru
Regia tehnică: Constantin Pojonie
Lumini: Ionuț Maier, Alexandru Corpodean
Sonorizare: Vlad Negrea

Durata: 1 h 30 min.

Producție a Teatrului Național din Cluj-Napoca