„În muzică, tăcerea este mai importantă decât sunetul.”

Una din cele mai influente, inovatoare și originale personalități pe care istoria jazz-ului le reține în panoplia artiștilor din secolul al XX-lea a fost Miles Dewey Davis, jr. (n. 26 mai 1926, Alton, Illinois – d. 28 septembrie 1991, Santa Monica, California). Trompetist și compozitor american de jazz, el a pornit de mic (de la 13 ani) pe drumul deschis de Buddy Bolden și continuat cu Joe King Oliver, Louis Armstrong, Roy Eldrige, Dizzy Gillespie și Don Cherry, impulsionat de vocația muzicală a mamei lui, o pianistă extrem de talentată.

„O pictură este muzica pe care o puteţi vedea şi muzica este o pictură pe care o puteţi auzi.”

Abordând cele mai variate stiluri, de la bebop, la cool jazz, modal jazz, și mai ales fusion, stil la a cărui dezvoltare a avut un rol important, Miles Davis s-a remarcat odată cu albumul „Birth Of The Cool” (1949-1950), care conține piese în care se face simțită influența lui Charlie Parker.

Albumul „Kind Of Blue” (1959), apoi „Bitches Brew” (1969) vor face istorie în mișcarea jazzistică a celei de-a doua jumătăți a secolului trecut, ceea ce va constitui momentul de glorie al epocii stilului fusion, specific anilor ’60.

Nume ca John Coltrane, Bill Evans, Herbie Hanock și Keith Jarrett îi datorează celebritatea, fiind influențați de modul să de a cânta, virtuozitatea, pasiunea și tonalitatea curată, limpede a interpretării sale.

Viitorul meu începe când mă trezesc în fiecare dimineaţă… În fiecare zi găsesc să fac ceva creativ cu viaţa mea.”

Citiți și Breathless