Site icon Bel-Esprit

Mircea Muntenescu: „Mă consider un artist european întors cu fața către Orient.”

Iată, din nou, un artist unic, cu care aţi făcut deja cunoştinţă, dragi cititori Bel Esprit, sau, dacă v-aţi alăturat mai recent revistei noastre, puteţi recupera, lecturând aici. 

Cu siguranţă, veţi găsi un pictor care ştie să consume întreaga putere creatoare cu care a fost înzestrat în imagini de o originalitate stridentă, care îl face inimitabil. Un stil, acesta este Mircea Muntenescu, una dintre cele mai importante voci ale artei plastice româneşti. De ce „voce”? Pentru că pictura lui vorbeşte prin semne, simboluri, culoare şi linii aşa cum rar se întâmplă în peisajul artei moderne, eclectice până la a crea consumatorului de artă dilema unei interpretări în cheie „potrivită”.

Pentru asta, l-am întrebat pe artist cum pictează şi de unde vine izvorul inspiraţiei sale:

Sunt influențat de gândirea hindusă de mai multă vreme. Am urmat acum câțiva ani un curs de Advaita Vedanta cu profesor acreditat, un acarya. Sunt un Adycharin, adică o personă capabilă sa înțeleagă adevăurile profunde ale învățăturii hinduse. Am sudiat și limba Sanskrită. Nu mă cred un priceput în indianistică.

Sunt doctor în estetică, doctorat cu Gheorghe Achiței și am studiat și studiez arta stăveche religioasă a Indiei. Am citit multe cărți despre Orient, începând cu Rene Guenon și terminând cu Swami Dyananda.

Mă consider un artist european întors cu fața către Orient. Desenele mele sunt un demers artistic prin care încerc să discern eternul de efemer.

Este o aventură în care caut SINELE. Propun o serie de desene în tehnică mixtă. Aproximativ, 70 de lucrări. Adaug acestora încă alte 70 de miniaturi.

Este producția artistică a ultimilor ani. Sunt de mărime medie.

Vorbesc în desene despre o poveste de dragoste hindusă între doi tineri.

Prințul Krishna este topit după frumoasa Radha, înconjurată de betel, rodii și ananas. El încearcă disperat să ajungă la ea, înfruntând pericole pe care le învinge.

Textul aparține poetului indian Chandidas.

Mă inspir din minaiturile hinduse numite Ragamalas, scene de gen, din viața cotidiană indiană. Adaug și scene de luptă, Krishna fiind un războinic destoinic.

Exit mobile version