Site icon Bel-Esprit

Celebritatea, animal de companie

Cel mai bun prieten are, adesea, patru picioare – Colette

Ce este celebritatea?

Această strălucire ademenitoare care promite faimă eternă, succes și admirație, a fost dintotdeauna un subiect de fascinație și, adesea, de controverse. Ceea ce spunea Andy Warhol: „În viitor, fiecare va fi celebru pentru 15 minute.”  era un  pronostic al celebrității efemere care pare să fi devenit realitate în era rețelelor sociale, unde notorietatea poate fi pe cât de fulgerătoare, pe atât de efemeră.

Însă, dincolo de strălucirea aparentă, celebritatea poartă cu ea o latură mai întunecată, adesea ascunsă privirilor publicului. Marilyn Monroe, una dintre cele mai strălucitoare stele ale Hollywoodului, a subliniat adesea paradoxul celebrității, spunând: „Faima nu îți aduce fericirea.” Aceste cuvinte reflectă golul și izolarea pe care mulți celebri le experimentează în ciuda, sau poate din cauza, reflectoarelor permanente asupra vieților lor.

Charles Dickens, cu perspicacitatea sa caracteristică, a remarcat că „Celebritatea este doar foametea anonimă de recunoaștere.” Această sete de recunoaștere poate duce la compromisuri, la pierderea intimității și a autenticității. Într-o lume obsedată de imagine, celebritatea devine adesea o mască, un rol jucat în fața unei audiențe nesățioase, lăsând persoana reală învăluită în singurătate.

În ciuda acestor aspecte mai întunecate, celebritatea poate fi și o platformă puternică pentru schimbare pozitivă. Figuri precum Mahatma Gandhi sau Nelson Mandela ne amintesc că notorietatea poate fi folosită pentru a inspira și a mobiliza oamenii în jurul unor cauze nobile. Ei demonstrează că, atunci când este îmbrățișată cu responsabilitate și integritate, celebritatea poate fi o forță pentru bine.

Totuși, este esențial să ne amintim avertismentul lui Socrate: „Faima ar trebui să fie evaluată și judecată cu prudență.” Aceasta ne invită să privim dincolo de strălucirea superficială a celebrității și să apreciem valorile autentice care stau la baza adevăratei recunoașteri și respectului.

Așa e: celebritatea este o sabie cu două tăișuri, oferind atât oportunități pentru iluminare și influență, cât și riscuri de alienare și pierdere a sinelui. Așa cum spunea Shakespeare, „Tot ceea ce strălucește nu este aur.” Acesta este un adevăr pe care fiecare celebritate, aspirant sau admirator, ar face bine să-l mediteze. În cele din urmă, este esențial să căutăm și să valorizăm o recunoaștere care vine nu doar din aplauzele mulțimii, ci și din respectul adânc și durabil pentru autenticitate, integritate și contribuția reală la binele comun.

Celebritate în doi

Oricât de neobișnuit ar părea, deținătorii celor (adesea) patru picioare despre care pomenea citatul de la început, atunci când sunt co-staruri, fac celebritatea mai puțin înfricoșătoare, transformând-o, cu blândețe, într-un animal de companie.

Audrey Hepburn și puiul de căprioară Pippin

Audrey Hepburn filma în Green Mansions, în 1958, jucând rolul unei femei conectate la natură, în jungla venezueleană, urmată peste tot de un mic pui de căprioară. Pentru a crea o legătură cât mai strânsă și naturală cu Pippin (Hepburn l-a numit Ip), Audrey a fost încurajată să-l ia acasă și să aibă grijă îndeaproape, hrănindu-l cu lapte dintr-un biberon.

Audrey avea și o pisică favorită,  alintată „Orangey”. Această pisică roșcată a devenit cunoscută în special pentru apariția sa alături de Hepburn în filmul clasic „Breakfast at Tiffany’s”, unde personajul lui Hepburn, Holly Golightly, avea o pisică fără nume, care juca un rol important în poveste.

”Nu am copii ai mei, dar învăț multe lucruri de la Ip”, spunea ea unui reporter, pe platoul de filmare. Așa că a luat micuțul pui cafeniu cu ea peste tot, la cumpărături, la petreceri și a făcut chiar nani cu el.

În cartea sa Remembering Audrey, fotograful Bob Willoughby – umbra lui Hepburn, cu aparatul de fotografiat în mână – a scris: „Obișnuiții din Beverly Hills sunt destul de blazați în legătură cu ceea ce văd, dar Audrey, urmărită prin oraș de această minunată creatură, oprea toată lumea în loc.”

Când s-au terminat filmările, a fost devastată să înapoieze puiul; un an mai târziu a avut un avort spontan. Pentru a încerca să o scoată din depresie, soțul ei l-a urmărit și recuperat pe Ip și, spre dezamăgirea terrierului ei – domnul Famous, Audrey și l-a luat ca animal de companie. Apoi a avut un copil…

Anna Pavlova și lebăda Jack

A fost una dintre cele mai mari balerine din toate timpurile, prima care a făcut turnee în jurul lumii cu propria companie, făcându-și o misiune din a duce baletul publicului care nu auzise niciodată de el, în orașe mici și țări îndepărtate, cu tradiții foarte diferite.

Este cea mai recunoscută pentru faimoasa sa interpretare din ”Moartea Lebedei”. De un lirism remarcabil, ”Moartea Lebedei” este creația coregrafului Mihail Fokin, care a imaginat, în 1905, pentru Anna Pavlova, celebra prim-balerină a Teatrului Mariinsky, un solo pe muzica lui Camille Saint-Saëns – ”Lebăda, cea de-a 13-a mișcare din suita ”Carnavalul animalelor”.

Din 1912, a început să locuiască la Ivy House, în Hampstead Heath, Londra. Lebedele au fost elementele decorative favorite cu care și-a înfrumusețat lacul ornamental de acolo. Celebra balerina adora să fie înconjurată de lebede, atât pe scenă, cât și în viața particulară.

Cu una dintre ele, pe nume Jack, Anna a avut o legătură afectivă strânsă, cu totul ieșită din comun.

Lebăda Jack a fost fotografiată în repetate rânduri împreună cu Anna în timpul conferințelor de presă care aveau loc la reședința balerinei. Legătura era cu atât mai surprinzătoare cu cât, se știe că, lebăda nu este considerată a fi printre cele mai prietenoase dintre animale. Oricum, se pare că nici Anna nu era considerată printre cele mai prietenoase persoane.

Josephine Baker și ghepardul Chiquita

Josephine Baker, denumită și Venus cea neagră, diva despre care Picasso spunea că este o Nefertiti a zilelor noastre, iar scriitorul Ernest Hemingway că ”era cea mai senzaţională femeie pe care a văzut-o cineva vreodată”, a devenit, dintr-o fetiţă săracă a unui ghetou din St. Louis, vedeta incontestabilă a scenei pariziene. Faimosul dans în fustița realizată doar din banane a fost startul acestei vedete a divertismentului, devenită legendă a Epocii Jazz-ului.

Talentată, strălucitoare, decadentă și amorală, ea declara într-un interviu,: “o, eu nu eram complet goală, s-a întâmplat doar să nu port haine“.

Când Josephine Baker, în 1925, a început să-și interpreteze dansurile exotice și erotice, deosebite, în cabaretele din Paris, a devenit, aproape instantaneu, un superstar. În anii treizeci, ea a fost cea mai de succes animatoare americană care a lucrat în Franța.

Dincolo de picanterii, relații amoroase cu personalități ale vremii și de rolurile sale în filmele Sirena de la tropice (1927), Zouzou (1934), Prințesa Tam Tam (1935), Alarmă falsă (1940), Josephine Baker a adus Franței, în Doilea Război Mondial, servicii pentru care a fost recompensată de Charles de Gaulle cu distincția militară Croix de Guerre și cu Medalia Rezistenței în 1946, iar în 1961 cu Legiunea de Onoare. Mai mult, în semn de apreciere a eroismului manifestat în război, a fost prima femeie născută în America și îngropată cu onoruri militare franceze.

Când un proprietar de club i-a dat Josephinei Baker un ghepard, pe nume Chiquita, pentru a-l folosi ca parte a numărului ei de dans, ea a fost extrem de încântată. De fapt, i-a plăcut Chiquita atât de mult, încât ”pisica” a rămas cu ea mult după încheierea spectacolului.

În cele din urmă, ghepardul cu zgardă încrustată în diamante a călătorit prin lume cu Baker, mergând mereu în mașina ei și dormind în patul ei. 

Choupette (Lagerfeld)

Această pisică birmaneză albă, aparținând designerului de modă Karl Lagerfeld, a devenit faimoasă pentru stilul de viață luxos pe care îl ducea. Choupette a avut proprii săi angajați, inclusiv bodyguarzi și o bonă, și a fost subiectul multor ședințe foto și campanii de modă. De exemplu, Shu Uemura a ales-o pentru o expoziție de machiaj de Crăciun… Viață de pisică răsfățată…

Chupette (pinterest.com)

Olivia Benson (Swift) – Una dintre pisicile lui Taylor Swift, Olivia Benson (numită după personajul din „Law & Order: SVU”), a apărut în videoclipuri muzicale, reclame și pe rețelele de socializare ale cântăreței, devenind faimoasă ”pe cont propriu”, cum s-ar spune.

Taylor Swift & Olivia (popsugar via pinterest.com)

Angel (Armani)

Pisica neagră a lui Giorgio Armani, cunoscută sub numele de Angel, a devenit un simbol recunoscut al brandului și al designerului însuși. Armani este cunoscut pentru dragostea sa față de animale, iar Angel nu a făcut excepție, fiind adesea menționată și apărând în diverse interviuri și fotografii cu designerul. Pisicile, în general, au o prezență semnificativă în lumea modei, datorită eleganței și grației lor naturale, iar Angel a exemplificat aceste calități. Prezența ei alături de Armani subliniază relația specială pe care oamenii o pot avea cu animalele lor de companie, chiar și în cele mai înalte cercuri ale modei și celebrității. În timp ce Angel poate să nu fi atins același nivel de faimă independentă ca animalele de companie ale altor celebrități, prezența și asocierea ei cu un nume atât de influent în lumea modei subliniază modul în care animalele de companie pot deveni parte integrantă a imaginii și a vieții publice a celebrităților.

Angel (pinterest.com)

Și alte pisici celebre

Karl Lagerfeld: Sunt un diamant negru neprelucrat.

Imaginile au scop pur ilustrativ!

Exit mobile version