Site icon Bel-Esprit

Educația este viitorul

ÎN PREMIERĂ LA DIGI LIFE

Martorul 1

Educația este viitorul

Între educație și comunitate punem semnul egal din perspectiva viitorului. „MARTORUL 1”, filmul documentar care prezintă o Românie aflată în luptă continuă pentru accesul la educație și viitor, o Românie mai puțin vizibilă care ajută copiii să-și împlinească visurile, loviți de realitatea sărăciei, va putea fi vizionat în premieră națională pe Digi Life, în data de 30 decembrie, începând cu ora 22:00.

„MARTORUL 1” face parte dintr-o serie de  documentare care abordează teme sensibile ale societății românești și care vor fi difuzate pe Digi Life.

Misiunea fundamentală e de a trezi dorința copiilor de a învăța, stimulând implicarea societății civile și a autorităților în actul educațional. Concomitent, misiunea asumată pledează pentru ca acești copii, ce provin din medii sărace, să învețe și să citească în cadrul școlii, locul unde vor deprinde toate abilitățile civice necesare și de care are nevoie o societate pentru a evolua. Din această perspectivă, sărăcia rămâne cel mai mare obstacol în calea îndeplinirii idealului.

Educația schimbă viața acestor copii, în special de la faptul că vor ști să scrie și să citească. Astfel, vor avea acces în viitor la locuri de muncă pentru că vor termina un liceu și poate chiar și o facultate”, precizează Nadia Gavrilă, reprezentant al Asociaţiei Reality Check.

În toate comunitățile existente, educația este instrumentul aflat la îndemâna copiilor săraci pentru a progresa, pentru început, și apoi pentru a avansa pe scara socială și profesională. „Educația este singura modalitate prin care poți sparge cercul vicios al sărăciei. Educația timpurie este cea mai importantă investiție. Ne-am dat seama că fără competențele de alfabetizare nu ai cum să funcționezi într-o societate care nu este doar alfabetizată, ci este și alfabetizată digital. Neintegrarea în sistemul educațional și abandonul școlar afectează viitorul României. Acest lucru se vede în competitivitate, în PIB”, apreciază Maria Gheorghiu, cofondator Asociația OvidiuRo.

Pe lângă aceste teme intrinseci fenomenului educației în România și conceptul de educație timpurie au nevoie de o abordare mai pronunțată și mai profundă în comunitățile sărace.

„În România, dreptul la educație este prevăzut, nu neaparat asigurat. Dacă noi spunem că educația timpurie este foarte importantă și că o persoană trebuie să meargă la grădiniță și la școală, o spunem pentru că știm din foarte multe studii că rata de recuperare a investiției este mult mai ridicată decât a oricărui program de sărăcie care există în România și în lume. Dacă investim în educația timpurie copiii au șanse de a începe școala cu succes și să o continue la fel”, mai subliniază Nadia Gavrilă.

„Dreptul la educație este asigurat, într-adevăr, dar de multe ori este condiționat. Copiii nu vin la școală pentru că nu au haine, încălțăminte. Efectiv nu au cu ce să vină. Dacă n-ai curent e clar că nu ai niciun acces la școala online. Sunt aceste condiționări și nu stă în puterea lor. Tot autoritățile trebuie să intervină și să vină cu soluții”, precizează Liviu Turcu, directorul Fundației Buckner.

Multe destine se frâng din cauza absenței educației și posibilitățile pentru acesti copii se sting în mod iremediabil, sărăcia, neputința, ajungând să le definească complet existența. „Educația poate să rupă lanțul sărăciei. Lipsa educației condamnă copiii la destine care pot fi mult sub posibilitățile lor intelectuale. Dacă privim în mediile sociale defavorizate sunt foarte mulți copii sărăci și acest fapt nu ar trebui să existe. Dacă ne ducem în aceste sate observăm că sunt mulți copii care doresc să se ducă la școală, dar nu pot”, explică Doina Cepalis, președintele Asociației Lumină și Dar.

Trailer oficial MARTORUL 1: https://www.youtube.com/watch?v=b1k6x-blZXk

Filmul este o producție Oblique Media Film și Atic Pictures, regizat de Cristina Dobrițoiu și Titi Rădoaie, avându-i producători pe Adela Vrînceanu Celebidachi, Titi Rădoaie, Dan Iancău și Cristina Dobrițoiu. Filmul a fost realizat cu sprijinul OMD, Media Investment, Publicis Groupe, Intersnack, Ogilvy, Jysk.

Pentru mai multe detalii:

Alexandru Filimon

Tel: 0766 703 909

Exit mobile version