Tool – Lateralus

Cântecul este cunoscut pentru semnăturile sale distincte de timp și modelele lirice corespunzătoare. Măsura de timp a refrenului melodiei se schimbă de la 9/8 la 8/8 la 7/8. După cum bateristul Danny Carey spunea: „A fost inițial numit 9-8-7 pentru măsurile de timp, apoi s-a dovedit că 987 e al șaisprezecelea număr al șirului de numere al lui Fibonacci.

În 2001, vocalistul Maynard James Keenan, a comentat versul care menționează negru, alb, roșu și galben: „Eu folosesc poveștile arhetipale ale aborigenilor din America de Nord și temele sau culorile care apar mereu în poveștile transmise prin viu grai din generație în generație. Negrul, albul, roșu și galben joacă un rol foarte important în povestile despre creație.”

Cântecul ar putea fi și despre ordinea culorilor văzute în timp ce cineva se află sub influența LSD.

Alex Gray (artistul vizionar care a realizat albumul de artă pentru Lateralus) a declarat că, atunci când și-a închis ochii, fiind sub influența substanței, a văzut o spirală alb-negru și, după puțin timp, a devenit o spirală roșie și galbenă.

Secvența „As below so above and beyond, I imagine” este un citat din unul dintre ,,Cele Șapte Aforisme ale lui Summum’’ și este, de asemenea, o referință directă la hermetism și la tableta de smarald.

O notă interesantă, în alchimie „Marea Operă” începe cu Nigredo (negru), apoi se mută la Albedo (alb), apoi Citrinitas (galben), apoi Rubedo (roșu).

tumblr.com

În iulie 2017, Joe Rogan a descris procesul de scriere prietenului său, Maynard, într-un podcast: „A scris un cântec pe baza numerelor lui Fibonacci. Numerele lui Fibonacci sunt o secvență matematică, pornind cu 1 și 1. Următorul număr, anume 2, se formează din suma celor două numere precedente. Astfel, respectand acest tipar, numerele lui Fibonacci sunt: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 și-așa mai departe. Așa au descoperit progresul acordurilor, a început să se conecteze la secvența Fibonacci. Silabele cântate de Maynard în primul vers urmează tiparul primelor șase cifre din model, ascendent și descendent în secvența 1-1-2-3-5-8-5-3:

Black

 Then

 White are

 All I see

 In my infancy.

 Red and yellow then came to be

 Reaching out to me.

Lets me see.

În versetul următor, Maynard începe cu cel de-al șaptelea număr al secvenței Fibonacci (13), sugerând un verset lipsă între ele. El coboară din nou cu următorul model; 13-8-5-3:

As below so above and beyond I imagine

Drawn beyond the lines of reason

Push the envelope

Watch it bend.

Introducerea melodiei se termină de asemenea la un minut și la 37 de secunde, unde începe apoi primul vers. Acest timp este semnificativ, deoarece este o referință la Raportul de Aur. Rotunjirea Raportului de Aur la patru locuri dă 1.618. Când se transformă în minute și secunde, 1.618 minute devin aproximativ un minut și 37 de secunde. Acest lucru leagă și el secvența Fibonacci, deoarece raportul dintre un număr Fibonacci și predecesorul său tinde spre Raportul de Aur. În plus, 1:37 poate fi rearanjat în 13: 7, ceea ce este semnificativ, deoarece 13 este al șaptelea număr din secvența Fibonacci.

Spirala este Raportul de Aur, numerele lui Fibonacci, care leagă creativitatea umană de lumea naturală, care se extinde și se extinde la nesfârșit, cu posibilitatea de a deveni mai mare și mai mare cu fiecare număr.
Acesta este motivul pentru care Lateralus este o capodoperă cu adevărat modernă. În melodia sa, ea este legată în mod direct de țesătura universului. Este o reflectare a conceptelor care existau cu mult înainte să fi fost creată și va continua să existe mult timp după ce umanitatea va fi dispărut. Este profundă și fără sfârșit.

Loudwire a clasificat „Lateralus” ca fiind număr unu pe lista Top 50 de melodii Metal din secolul XXI.

Traducere și adaptare: Sebastian Faghi